All Categories
Featured
Table of Contents
Sinds 1 januari 2002 zijn de registratiekosten op de aankoop van een woning of een grond die gelegen is in het Vlaams gewest, verlaagd tot 10 %. Daarnaast is ook het tarief voor de aankoop van een bescheiden woning verminderd van 6 % naar 5 %. 1. 2.6 Verkoop van gemeentelijke bouwgronden Regelmatig verkoopt de gemeente Zemst bouwgronden die eigendom zijn van de gemeente.
Een kandidaat-koper dient een aanvraag tot inschrijving te richten aan het college van burgemeester en schepenen. Om in aanmerking te komen voor een mogelijke aankoop moet hij voldoen aan een aantal voorwaarden op het moment van de aanvraag tot inschrijving. Deze voorwaarden hebben o. a. betrekking op de domiciliëring van de kandidaatkoper in Zemst en het al dan niet bezitten van andere eigendommen.
Wanneer de gemeente bouwgronden verkoopt wordt dit bekend gemaakt via de gemeentelijke website en het gemeentelijk informatieblad. Voor de verkoop van private gronden dient u zich te wenden tot de private markt. Meer inlichtingen over de verkoop van gemeentelijk bouwgronden kunt u bekomen bij: Gemeente Zemst, dienst Patrimonium De Griet 1, 1980 Zemst tel (onvergund bijgebouw).
2.7 Verkoop van sociale woningen en gronden Sociale huisvestingsmaatschappijen (SHM's) bieden woningen te koop aan. Dit kunnen zowel sociale koopwoningen als middelgrote koopwoningen zijn. Om in aanmerking te komen voor www. zemst.be de aankoop van een sociale koopwoning moet men voldoen aan een aantal voorwaarden op vlak van leeftijd, inkomen en eigendom.
Men kan zich ter plaatse inschrijven voor maximaal 5 verschillende bouwprojecten tegelijk - bijgebouw crypto. Voor meer toelichting en informatie betreffende de lopende projecten, kan men terecht bij de sociale huisvestingsmaatschappijen (SHM's). poolhouse. Voor de coördinaten van de SHM's die actief zijn in een bepaalde gemeente, kan men terecht op bij de Vlaamse Maatschappij Voor Sociaal Wonen (VMSW).
Per bouwproject krijgt men vervolgens een volgnummer dat de chronologische plaats weergeeft in het register. Ook wanneer men zich later voor een nieuwe bouwplaats kandidaat stelt, wordt rekening gehouden met het tijdstip van de oorspronkelijke inschrijving voor de bepaling van de positie van de kandidaat-koper in het register (in zoverre men zich inschrijft binnen de maand na de opening van het nieuwe register).
Voor middelgrote koopwoningen is dit zelfs het enige criterium. Voor sociale koopwoningen (en kavels) worden echter enkele voorrangsregels in acht genomen. Een kandidaat-koper kan onder bepaalde voorwaarden voorrang genieten indien (in afnemende volgorde van belang): 1 (landelijke bijgebouw). de kandidaat-koper vanwege een speciaal huisvestingsprogramma binnen het werkgebied van de SHM wettelijk moet worden geherhuisvest; 2.
de woning die de kandidaat-koper als huurder bewoont, onbewoonbaar of ongeschikt werd verklaard of werd onteigend; Hoewel de vermelde voorrangsregel steeds prioritair blijven, kan de SHM ook een eigen intern toewijzingsreglement opstellen, dat in verdere afwijkingen van de chronologie kan voorzien (prijs bijgebouw livinlodge). Het intern toewijzingsreglement wordt aan de kandidaat-koper bezorgd bij de inschrijving.
Vlabinvest heeft een drieledige doelstelling. Vooreerst wenst de Vlaamse Regering via de sociale opdracht van Vlabinvest, aan 5 personen met een middelgroot inkomen een betaalbare en degelijke woning aan te bieden in het betrokken gebied. Deze personen mogen geen onroerend goed in volle eigendom of vruchtgebruik hebben. Bij voorkeur hebben ze ook een aantoonbaar maatschappelijke, economische, culturele en/of sociale band met het gebied.
Tegelijk probeert Vlabinvest zo bij te dragen aan het behoud van het Vlaamse karakter van de rand rond Brussel. En ten slotte ontwikkelt Vlabinvest zijn activiteiten binnen de beleidsopties op vlak van huisvesting en ruimtelijke ordening die de Vlaamse regering neemt. Met Vlabinvest wil de Vlaamse regering aanvullende maatregelen nemen in het kader van betaalbare woonmogelijkheden voor de plaatselijke bevolking in de Vlaamse rand rond Brussel. fundering eiken bijgebouw.
De notaris wijst het goed onmiddellijk toe aan de meestbiedende (mits akkoord van de eigenaar). Hier wordt geen voorlopige verkoopovereenkomst gesloten, zoals bij de verkoop uit de www. zemst (eiken poolhouse).be hand, maar wordt de akte onmiddellijk opgemaakt en ondertekend. De dag na de openbare verkoop moeten de kosten betaald worden, nl.
Zonder bodemattest is de overdracht onmogelijk! Voor bedrijventerreinen of terreinen waar activiteiten plaatsvinden die verontreiniging kunnen veroorzaken, dient tevens een bodemonderzoek te worden uitgevoerd. Voor meer inlichtingen kunt u terecht bij: Gemeente Zemst, dienst Milieu De Griet 1, 1980 Zemst tel. 015 62 71 45 [email protected] Het attest kunt u aanvragen bij OVAM Dienst Sanering-Bodemattesten Kan.
1. Bouwen of verbouwen Stedenbouwkundig attest Dit administratief document is vooral van belang voor kopers van - doorgaans onbebouwde - percelen die geen deel uitmaken van een goedgekeurde verkavelingsvergunning. Indien het perceel wél kadert in een verkavelingsvergunning, weet de koper nauwkeurig waaraan zich te houden, hij dient hiervoor slechts de voorwaarden van de vergunning te onderzoeken. landelijk bijgebouw.
Wilt u de inlichtingen over het perceel dat u interesseert schriftelijk bevestigd zien, dan kunt u een stedenbouwkundig attest aanvragen bij het gemeentebestuur. Een dergelijk attest verschaft rechtszekerheid over de informatie die het bevat. Er bestaan 2 soorten: • de stedenbouwkundige inlichtingen geven alleen inlichtingen over de bestemming van het perceel volgens de verschillende aanlegplannen waarin het is gelegen.
Op de dienst stedenbouw en ruimtelijke ordening van de gemeente kunt u de nodige aanvraagformulieren bekomen. Om een stedenbouwkundig attest of stedenbouwkundige inlichtingen aan te vragen hebt u geen architect nodig. U hoeft ook geen eigenaar van de betrokken grond te zijn. U kunt dus zonder veel kosten en zonder risico meer zekerheid verkrijgen over de bouwmogelijkheden op een bepaald perceel - bijgebouw vergunning.
De notaris die gelast wordt met het verlijden van een akte van verkoop van een onbebouwd goed (dat geen deel uitmaakt van een goedgekeurde verkaveling) wordt door het stedenbouwdecreet verplicht om duidelijk te vermelden of voor het goed een stedenbouwkundige vergunning is uitgereikt of een stedenbouwkundig attest dat laat voorzien dat een stedenbouwkundige vergunning zou kunnen worden verkregen (afbreken bijgebouw).
Let op! Een attest is nog geen stedenbouwkundige vergunning, en de erop vermelde informatie inzake bestemming en de opgelegde voorwaarden blijft slechts beperkte tijd geldig te rekenen vanaf de uitreiking van het attest. 2 (tijdelijk wonen in bijgebouw). 2. Stedenbouwkundige vergunning/melding Vanaf 1 december 2010 moet u voor een aantal kleine bouwwerken geen vergunning meer vragen aan de gemeente.
Voor andere werken aan uw woning, werd een meldingsplicht ingevoerd. U mag er dus niet zomaar aan beginnen, maar de www - telt overkapping als bijgebouw. zemst.be administratieve afhandeling wordt wel een stuk eenvoudiger. Daarnaast blijven er natuurlijk nog andere ingrepen bestaan waarvoor u wel degelijk een stedenbouwkundige vergunning moet aanvragen. Hieronder wordt, aan de hand van enkele veel voorkomende bouwwerken, verduidelijkt welke algemene regels en principes van toepassing zijn.
Voor sommige projecten of percelen gelden immers specifieke regels. Vervolgens wordt de administratieve toekenningsprocedure toegelicht. Het is weliswaar niet zeker dat u die zelf zult doorlopen: wanneer een stedenbouwkundige vergunning vereist is, bent u veelal ook verplicht om een architect onder de arm te nemen en heel vaak kunt u die taak aan hem toevertrouwen.
Alle aanvragen moeten steeds conform deze verordening zijn; u kan ze bekomen op de dienst stedenbouw. De voorschriften van een bijzonder plan van aanleg (BPA), een ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) of een verkaveling gaan altijd voor op een gemeentelijke verordening. Wanneer een stedenbouwkundige vergunning of melding vereist is, bent u vaak ook verplicht om een beroep te doen op een architect.
Er zijn enkele uitzonderingen op die regel namelijk de werkzaamheden die zijn vrijgesteld van een architect (zie hoofdstuk 2. 4 "Wanneer is een architect niet verplicht?") - kostprijs bijgebouw 30m2. Opmerking: binnen deze brochure kunnen we deze materie onmogelijk tot in de kleinste details uitspitten. We beperken ons tot de belangrijkste regels. Opgelet: indien de bouwwerken die u wenst uit te voeren volgens onderstaande principes niet-vergunningsplichtig of meldingsplichtig lijken te zijn, maar in strijd zijn met de geldende voorschriften (verordeningen, verkavelingen, BPA of RUP) dan is het vrijstellingsbesluit/meldingsbesluit niet van toepassing! Opgelet: indien uw woning getroffen is door een rooilijn (wat betekent dat ze gedeeltelijk op het openbare domein staat), dient u voor alle werken (ook de niet-vergunningsplichtige werken) de schriftelijke toelating aan het schepencollege te vragen.
2.1 Werken aan en rond de woning A. bijgebouw plaatsen prijs. VERBOUWEN, RENOVATIE EN ONDERHOUD VAN DE WONING ZONDER VOLUME-UITBREIDING Kleine onderhoudswerken zijn niet vergunningsplichtig. Stabiliteitswerken zijn in vele gevallen meldingsplichtig. Stabiliteitswerken aan voorgevels zijn altijd vergunningsplichtig. Vrijstelling Onderhoudswerken zijn vrijgesteld van de stedenbouwkundige vergunningsplicht. Voorbeelden van onderhoudswerken die niet vergunningsplichtig zijn: 7 • • • • het vervangen van ramen (glas en schrijnwerk), het vervangen van pleisterwerk, het herstellen van kapotte verhardingen, het vervangen van kepers, panlatten en leien op het dak door nieuwe kepers, panlatten en leien, zonder vervanging van de dragende balken (het dakgebinte).
Table of Contents
Latest Posts
Auto Verkopen Particulier Documenten - Autoopkoperbenelux.be
Stoma Awareness
Continent Stoma En Zwemmen
More
Latest Posts
Auto Verkopen Particulier Documenten - Autoopkoperbenelux.be
Stoma Awareness
Continent Stoma En Zwemmen